شما اینجا هستید
اخبار زبان » راه های یادگیری زبان انگلیسی

۱٫عبارات را بیاموزید ، نه کلمات

برخی از کلمات دارای یک معنی به خودی خود هستند ، اما وقتی با کلمات دیگر کنار هم قرار بگیرند معنای کاملاً متفاوت دارند. همانطور که یک جمله را به زبان انگلیسی گوش می دهیم و می خوانیم ، به دنبال این گروه ها می گردیم.

شما در جمله “فرار کردم” می گویید که بدون هدف فرار کردید. اگر فقط دو کلمه اضافه کنید ، تبدیل می شود به “من در پارک فرار کردم” ، که معنایی کاملاً متفاوت دارد. شما هنگام گوش دادن اطلاعات بیشتری در مورد جمله و کلمات موجود در آن می آموزید.

این ممکن است چندان تعجب آور به نظر نرسد ، اما تا همین اواخر زبان شناسان (افرادی که زبانها را مطالعه می کنند) فکر می کردند که ما به یک جمله کاملی گوش می دهیم و سپس آن را به بخش هایی تقسیم می کنیم. یک مطالعه توضیح می دهد که ترتیب کلمات ممکن است از کل جمله از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

به این روش فکر کنید: “نان و کره” و “کره و نان” معنای یکسانی دارند ، اما فقط یکی از آنها ترتیب صحیح کلمات (نان و کره) را دارد.

آنچه شما می توانید انجام دهید:
 
یادگیری کلمات به تنهایی می تواند دشوار باشد زیرا بسیاری از کلمات بیش از یک معنی دارند. فقط دانستن یک کلمه به این معنی نیست که شما قادر خواهید بود از آن استفاده کنید. بنابراین وقتی کلمات جدید را یاد می گیرید ، بدانید که چگونه از آنها در عبارات ، جملات و مکالمه استفاده می شود.
 
به عنوان مثال ، کلمه "گذشته نگر" به معنای نگاه کردن به چیزی است. شما احتمالاً هرگز آن را بدون کلمه "در" قبل از آن استفاده نخواهید کرد: "به صورت گذشته نگر ، من نباید کل کیک را خورده ام." بیاموزید که چگونه کلمات گروه بندی می شوند و وقتی صحبت می کنید طبیعی تر به نظر خواهید رسید.
 
 
 
 
آنچه علم می گوید:
 
هنگامی که از کلمات انجمن استفاده می کنید ، کلمات را با کلمات دیگر ، صداها ، حرکات ، ایده ها یا تصاویر به یکدیگر وصل می کنید. وقتی صدای "واو" را می شنوید ، آن را با یک سگ مرتبط می کنید. وقتی تصویری از یک خورشید می بینید ، بلافاصله به کلمات "خورشید" ، "گرم" و "گرم" فکر می کنید. نیازی نیست که هر وقت را صرف فکر کردن در این زمینه کنید ، این کلمات به صورت خودکار به ذهن شما خطور می کند.
 
یادگیری کلمات از طریق انجمن ها نه تنها سرگرم کننده است ، بلکه روشی بسیار مفید برای سرعت بخشیدن به یادگیری انگلیسی شما است. دانشمندان از این مطالعه برای جستجوی زبان علامت استفاده کردند ، زبانی که افراد ناشنوا برای برقراری ارتباط و از دستها و انگشتان به جای صداها برای ایجاد کلمات استفاده می کنند.
 
یک آزمایش نشان داد که به خاطر سپردن علائمی که شبیه کلمه ای است که در آن قرار دارد بسیار ساده تر است. این بدان معنی است که به خاطر سپردن کلمه زبان علامت "خوردن" آسان تر است زیرا به نظر می رسد فردی در حال خوردن است. یادگیری کلمات دشوار است وقتی حرکت دستان شما به شدت به ایده وصل نشود ، سخت باشد.
 
آنچه شما می توانید انجام دهید
وقتی در حال یادگیری کلمات جدید هستید ، سعی کنید آنها را به صورت گروهی یاد بگیرید. یک کلمه را با یک تصویر ، یک حرکت یا یک کلمه دیگر ترکیب کنید. وقتی این ارتباط محکم را در ذهن خود داشته باشید ، یادآوری آن راحت تر خواهید بود.
 
سعی کنید دست و بدن خود را استفاده کنید تا معنای کلماتی را که یاد می گیرید نشان دهید ، حداقل تا زمانی که آن را به یاد بیاورید. همچنین می توانید به جای نوشتن تعاریف ، سعی کنید چند تصویر بکشید.
 
برای یک فعالیت سرگرم کننده ، سعی کنید کلمات را به معنی آنها تبدیل کنید. با استفاده از جستجوی Google تصاویر می توانید ایده های خود را پیدا کنید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می کند تا معنی را به خاطر بسپارید بلکه هجی کنید!
آنچه علم می گوید:
 
آیا شما آهنگهای زیبا را که در زمان جوانی یاد گرفته اید ، به خاطر دارید؟ شرط می بندم شما هنوز هم می توانید ترانه هایی را که مادر یا معلمانتان به شما آموخته اند آواز دهید. اما شما این آهنگ ها را خیلی وقت پیش آموختید! چگونه هنوز هم می توانید آنها را به خوبی به یاد داشته باشید؟
 
وقتی کودک هستید ، موسیقی برای یادگیری زبان بسیار مهم است. به همین دلیل است که کودکان آهنگهایی دارند که به آنها کمک می کند تا اعداد و حروف را به خاطر بسپارند ، یاد بگیرند که چگونه صدادار کار می کند و کلمات جدید را یاد می گیرد. تکرار آهنگ ها و موسیقی برای کمک به بچه ها بخش های مهم زبان را به خاطر می آورد.
 
بزرگسالان نیز با موسیقی آسان تر یاد می گیرند. مهارتهای زبانی معمولاً بسیار مهم تلقی می شوند و موسیقی نیز از اهمیت خاصی برخوردار نیست. اما طبق یک مطالعه ، روش هایی که ما هم موسیقی و هم زبان می آموزیم بسیار مشابه هستند و هر دو بسیار مهم هستند! ما می آموزیم که "ba" و "دا" به نظر می رسد متفاوت است ، به همان روشی که می آموزیم که صدای ترومپت و پیانو متفاوت است.
آنچه شما می توانید انجام دهید:
 
زبان تقریبا نوعی موسیقی خاص خود است. یادگیری مهارت های زبانی با استفاده از موسیقی یادگیری را آسانتر و سریع تر می کند. برای یادگیری زبان انگلیسی بسیاری از آهنگ ها وجود دارد که بسیاری از آنها را می توانید در یوتیوب یا درست در اینجا در پیدا کنید. به آهنگ ها گوش دهید و در کنار آنها بخوانید و به زودی مانند یک بومی صحبت خواهید کرد!
 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی