شما اینجا هستید
زبان » تفاوت های آزمون ایلتس و تافل

ایلتس

همچنین باید به این فکر کنید که چرا می خواهید آزمون را انجام دهید. اگر برای ورود به دانشگاه باشد تفاوت زیادی بین این دو آزمون وجود ندارد ، اما اگر در دانشگاه حضور ندارید و فقط به آن نیاز دارید تا به کشور دیگری بروید ، مقاله آموزش عمومی که آیلتس ارائه می دهد بسیار مناسب تر برای نیازهای شما است.

هر دو چهار مهارت اصلی زبان را تست می کنند: خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن. هر دو آزمون استاندارد شده اند که در تئوری بدان معنی است که نمرات در کل جهان سازگار است.
 
تفاوت زیادی در قیمت وجود ندارد ، هر دو بسته به مکانی که انجام می دهید بین ۱۵۰ دلار و ۲۵۰ دلار قیمت دارند.
 
در اینجاست که این شباهت ها به پایان می رسد و اختلافات بسیار بیشتری وجود دارد. در زیر به چگونگی تفاوت هر یک از چهار مهارت نگاه خواهم کرد.
 
این احتمالاً بزرگترین تفاوت بین این دو تست است. در آزمون آیلتس با یک فرد واقعی صحبت خواهید کرد و در آزمون TOEFL با یک کامپیوتر صحبت خواهید کرد!
 
برخی افراد صحبت کردن با رایانه را بسیار عجیب می دانند در حالی که برخی دیگر واقعاً آن را ترجیح می دهند.
 
در آزمون تافل ۶ سؤال از شما سؤال می شود و حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد. از شما دو سؤال درباره موضوعات آشنا مانند شهر محل اقامت یا خانواده شما سؤال خواهد شد. همچنین از شما خواسته می شود که اطلاعات را از یک متن یا مکالمه خلاصه کرده و نظر خود را بیان کنید. سرانجام از شما خواسته می شود تا از یک مکالمه کوتاه ، اطلاعات را خلاصه کنید.
 
آزمون صحبت کردن آیلتس از ۳ بخش تشکیل شده و حدود ۱۵ دقیقه به طول می انجامد. این تست با یک شخص واقعی است و بیشتر مانند یک مکالمه واقعی احساس می کند. بخش اول مربوط به مباحث آشنا مانند خانه ، شغل یا تحصیلات شماست. سپس به شما یک موضوع داده می شود و یک دقیقه فرصت دارید تا یک مونولوگ بین ۱-۲ دقیقه تهیه کنید. سرانجام ، سؤال شما در رابطه با موضوعی که در قسمت ۲ درباره آن صحبت کردید ، سؤال خواهد شد.
 
برخی از دانشجویان من اظهار داشته اند که آنها آزمون TOEFL را بیشتر یک چالش می دانند زیرا احساس می کنند صحبت با رایانه بسیار غیر طبیعی است. با این حال ، بسیاری از دانش آموزان دیگر (به طور معمول خجالتی) در واقع صحبت با رایانه را ترجیح می دهند و دوست ندارند با یک غریبه صحبت کنند.
 
نکته دیگری که باید اضافه کنم این است که دانش آموزان اظهار داشته اند که می توانند اطلاعات را با امتحان کنندگان شفاف سازی کنند و گاه از آنها بخواهند یک سؤال را تکرار کنند. این آشکارا در آزمون TOEFL در دسترس نیست.
 
 
 
 
 
بزرگترین تفاوت در اینجا این است که شما چگونه کلمات خود را وارد می کنید. برای TOEFL همه چیز را روی صفحه کلید تایپ می کنید ، اما برای IELTS روی کاغذ می نویسید.
 
من از انجام تست روی رایانه متنفرم ، اما بسیاری از دانش آموزانم ، به خصوص دانشجویانی که دست خط بد دارند ، واقعاً آن را دوست دارند. به این فکر کنید که دست نوشته شما چقدر مرتب است و تایپ شما چقدر سریع است. اگر کنکور نتواند نوشتار شما را بخواند ، آنها باید به شما نمره بسیار کمی دهند.
 
هر دو امتحان نوشتن دو سؤال دارند اما قالبها کمی متفاوت هستند.
 
در آزمون نوشتن تافل ابتدا باید متنی را بخوانید و سپس به یک سخنرانی ۲ دقیقه ای در همان موضوع گوش دهید. سپس باید پاسخی کوتاه برای یک سؤال خاص درباره آن موضوع بنویسید. بعضی از دانشجویان این رویکرد را ترجیح می دهند زیرا به دانش قبلی در مورد موضوع احتیاج ندارد.
 
سؤال دوم ، یک مقاله گفتمان طولانی تر در مورد یک موضوع خاص ، مشابه مقاله علمی دانشگاهی است.
 
آیلتس دارای دو نوع مقاله نوشتن است: آموزش علمی و عمومی. دانشگاهی برای افرادی که امیدوار به حضور در دانشگاه هستند مناسب است و آموزش عمومی بیشتر برای اهداف مهاجرت استفاده می شود.
 
آزمون دو بخش دارد و هر دو ساعت ۱ ساعت طول می کشد. در مقاله آکادمیک از شما خواسته می شود که مقاله ای کوتاه درباره نمودار ، نمودار ، نقشه یا فرآیند بنویسید. در مقاله آموزش عمومی از شما خواسته می شود که نامه ای را برای وظیفه بنویسید. در قسمت دوم از شما خواسته می شود که مقاله ای کوتاه را درمورد یک موضوع خاص بنویسید.
 
 
 
هنگامی که صحبت از IELTS vs TOEFL برای آزمون گوش دادن است ، تفاوت های اصلی در طول تست ، متن ، نوع سوال و لهجه است.
 
تست TOEFL 60 دقیقه و تست گوش دادن IELTS 30 دقیقه است. بیشتر دانش آموزان من هرگز بیش از چند دقیقه به طور همزمان به زبان انگلیسی گوش نکرده اند و آزمون TOEFL را بسیار طولانی می یابند و این منجر به از دست رفتن تمرکز و پاسخ های گمشده می شود.
 
آزمون TOEFL همه در یک زمینه دانشگاهی است در حالی که آزمون آیلتس نیمه آکادمیک و نیمه اجتماعی است.
 
آزمون TOEFL فقط چند گزینه است ، بنابراین اگر دوست دارید این سؤالات را دوست داشته باشید ، این ممکن است تست برای شما باشد. آیلتس دارای طیف وسیعی از سؤالات مختلف از جمله تکمیل جمله ، عناوین تطبیق و درست ، نادرست یا ندادن است.
 
شما همچنین می توانید طیف های مختلفی از لهجه های مختلف از کشورهای انگلیسی زبان مانند ایرلند ، ولز ، اسکاتلند ، ایالات متحده ، کانادا و استرالیا را در آزمون آیلتس بشنوید در حالی که آزمون تافل همیشه انگلیسی استاندارد آمریکایی خواهد بود.
 
برخی دانش آموزان اظهار داشته اند كه گوش دادن به لهجه های آمریكایی آسان تر است و این باعث می شود كه گوش دادن به TOEFL آسان تر شود ، اما این را هم باید در نظر داشته باشید كه هرگز در آزمون آیلتس لهجه بسیار سختی نخواهید گرفت.
 
 
دو تفاوت اصلی در اینجا انواع و متن است.
 
آزمون TOEFL فقط چند گزینه است و آزمون آیلتس دارای طیف گسترده ای از انواع سؤال است. اگر دوست دارید چند گزینه ای داشته باشید ، ممکن است TOEFL تست شما باشد اما افراد دیگر آنها را دوست ندارند و احساس می کنند طیف وسیعی از سؤالها شانس بهتری برای گرفتن نمره بالا به شما می دهد.
 
TOEFL فقط متون دانشگاهی در دسترس است ، اما اگر می خواهید مقاله عمومی آموزش را انجام دهید ، با IELTS می توانید مقاله علمی یا غیر آکادمیک را انتخاب کنید.
 
دانشجویان اظهار داشته اند كه مقاله TOEFL بسیار طولانی تر از مقاله IELTS است و به غلظت و استقامت روانی بیشتری نیاز دارد. بسیاری گفته اند که آنها این واقعیت را دوست ندارند که این فقط سؤالات چند گزینه ای بوده و انجام چنین کاری را بارها و بارها بسیار دشوار کرده اند.
 
 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی