شما اینجا هستید
اخبار زبان » راه های آموزش انگلیسی در خانه به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان
آموزش زبان انگلیسی به کودکان

برای وقت انگلیسی خود در خانه یک روال معمول برقرار کنید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر نسبت به جلسات طولانی و نادر داشته باشید. پانزده دقیقه برای کودکان بسیار خردسال کافی است. به تدریج می توانید جلسات خود را با بزرگتر شدن فرزندتان انجام دهید و طول تمرکز آنها افزایش یابد. به منظور جلب توجه فرزندتان ، فعالیت ها را کوتاه و متنوع نگه دارید.سعی کنید هر روز فعالیت های خاصی را همزمان انجام دهید. کودکان وقتی می دانند چه انتظاری باید داشته باشند احساس راحتی و اطمینان بیشتری می کنند. به عنوان مثال ، شما می توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی بازی کنید ، یا قبل از خواب یک داستان انگلیسی با فرزندان خود بخوانید. اگر در خانه فضایی دارید ، می توانید گوشه انگلیسی ایجاد کنید که هر چیزی را به زبان انگلیسی متصل کنید ، به عنوان مثال کتاب ، بازی ، دی وی دی یا چیزهایی که فرزندانتان ساخته اند. تکرار ضروری است – کودکان اغلب قبل از احساس آمادگی برای تولید خودشان ، باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند.

برای وقت انگلیسی خود در خانه یک روال معمول برقرار کنید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر نسبت به جلسات طولانی و نادر داشته باشید. پانزده دقیقه برای کودکان بسیار خردسال کافی است. به تدریج می توانید جلسات خود را با بزرگتر شدن فرزندتان انجام دهید و طول تمرکز آنها افزایش یابد. به منظور جلب توجه فرزندتان ، فعالیت ها را کوتاه و متنوع نگه دارید.سعی کنید هر روز فعالیت های خاصی را همزمان انجام دهید. کودکان وقتی می دانند چه انتظاری باید داشته باشند احساس راحتی و اطمینان بیشتری می کنند. به عنوان مثال ، شما می توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی بازی کنید ، یا قبل از خواب یک داستان انگلیسی با فرزندان خود بخوانید. اگر در خانه فضایی دارید ، می توانید گوشه انگلیسی ایجاد کنید که هر چیزی را به زبان انگلیسی متصل کنید ، به عنوان مثال کتاب ، بازی ، دی وی دی یا چیزهایی که فرزندانتان ساخته اند. تکرار ضروری است – کودکان اغلب قبل از احساس آمادگی برای تولید خودشان ، باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند. کودکان هنگام سرگرمی به طور طبیعی یاد می گیرند.ا نواع مختلف بازی دیگری وجود دارد که می توانید با فرزندان خود بازی کنید تا به آنها در تمرین انگلیسی کمک کند.

استفاده از شرایط روزمره

مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که می توانید از موقعیت های روزمره و اشیاء واقعی از اطراف خانه استفاده کنید تا زبان را به صورت طبیعی و متناسب تمرین کنید. مثلا:

وقتی لباس کودکتان لباس می پوشد ، یا وقتی مرتب لباسشویی هستید (در مورد لباس های آبی پوشان خود بپوشید  ‘Let’s put on your blue socks’, ‘It’s Dad’s T-shirt) (درباره “لباس عروس شما را پوشیده است” ، “این تی شرت بابا” و غیره است) در مورد لباس صحبت کنید.

وقتی به کودک خود کمک می کنید اتاق خواب خود را مرتب کنید (“بگذارید خرس عروسکی شما را روی تختخواب بگذارد) واژگان مربوط به اسباب بازی ها و مبلمان را تمرین کنید.” ، “ماشین آبی کجاست؟”.‘Let’s put your teddy bear on the bed!’, ‘Where is the blue car?’

هنگام آشپزی یا رفتن به خرید ، واژگان غذایی را آموزش دهید. هنگامی که به سوپرمارکت می روید ، لیستی از مواردی را برای فرزندتان به کودک خود بدهید (از تصاویر یا کلمات بسته به سن آنها استفاده کنید). هنگامی که خرید را در خانه انجام می دهید ، واژگان را تجدید نظر کنید.

استفاده از داستانها

کودکان کوچکتر کتابهایی را با رنگهای روشن و تصاویر جذاب دوست دارند. تصاویر را با هم نگاه کنید و همانطور که به تصاویر اشاره می کنید کلمات را بگویید. بعدا می توانید از فرزندتان بخواهید موارد مختلفی را نشان دهد ، به عنوان مثال “گربه کجاست؟” Where’s the cat

داستان های متحرک در LearnEnglish Kids راهی عالی برای کودکان برای توسعه مهارت های گوش دادن و خواندن است. کودکان بزرگتر می توانند فعالیتهای همراه با بارگیری را برای بررسی درک کامل انجام دهند.

استفاده از آهنگ ها

آهنگ ها روشی واقعاً مؤثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ هستند. آهنگ ها با اکشن مخصوصاً برای کودکان بسیار خوب بسیار خوب است زیرا حتی اگر هنوز قادر به آواز خواندن آهنگ نباشند ، می توانند به آنها بپیوندند. اقدامات اغلب معنی کلمات موجود در آهنگ را نشان می دهد.

آموزش دستور زبان

در مورد فرزندان خردسال ، نیازی به آموزش صریح قواعد دستور زبان نیست ، بلکه در عوض آنها را به شنیدن و استفاده از ساختارهای مختلف گرامری در متن عادت دهید ، به عنوان مثال وقتی در مورد ظاهر شخصی صحبت می کنید ، “باید” داشته باشید ، یا “نباید / لازم نیست”.must/mustn’t’  وقتی در مورد قوانین مدرسه صحبت می کنیم شنیدن دستور زبان در سنین کودکی در متن مورد استفاده قرار می گیرد ، به فرزند شما کمک می کند تا در بزرگسالی از آن به طور طبیعی و صحیح استفاده کند.

ابتدا کدام کلمات و عبارات را باید تدریس کنم؟

در تصمیم گیری در مورد موضوعات مورد علاقه ، به علایق و شخصیت فرزندتان توجه کنید و بگذارید فرزندتان به شما در انتخاب کمک کند. ممکن است دوست دارید با برخی از این مباحث شروع کنید:

۱-اعداد (۱-۱۰؛ ۱۰-۲۰؛ ۲۰-۱۰۰)

۲-رنگها

۳-صفت ها (مثلاً بزرگ ، کوچک ، قد بلند ، خوشحال ، غمگین ، خسته)

۴-بدن

۵-اسباب بازی ها

۶-لباس ها

۷-حیوانات (به عنوان مثال حیوانات اهلی ، حیوانات مزرعه ، حیوانات وحشی)

۸-غذا

همچنین برای کودک شما مهم است که به “زبان انگلیسی انگلیسی” عادت کند ، بنابراین هر بار عبارات مشابه را با کودک خود استفاده کنید ، به عنوان مثال. time زمان انگلیسی است! بیایید بنشینیم. امروز با کدام آهنگ شروع خواهیم کرد؟ “کودکان به زودی عباراتی مانند لطفا انتخاب می کنند. متشکرم؛ آیا می توانم …؟ کجاست …؟؛ اشاره به … این چه رنگی است؟؛ این است …؛ من دوست دارم …؛ من دوست ندارم …

هرچه رویکرد شما باشد ، مهمترین چیز آرامش ، سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی یک تجربه لذت بخش برای شما و فرزندتان است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی