شما اینجا هستید
اخبار زبان » ویژگی های یک معلم خوب

معلم خوب
هر معلمی می خواهد خوب باشد ، اما خصوصیات معلم خوب چیست؟ مهارت ها ، استعدادها و خصوصیات چیست و آیا می توان آنها را آموزش داد یا آموخت؟
 
آموزش برای افرادی که این کار را به خوبی انجام می دهند می تواند بسیار رضایت بخش باشد
اگرچه هر معلم بزرگی از سبک خاص و منحصر به فردی خاص خود برخوردار است ، اما من دریافتم که نه ویژگی جهانی ویژه وجود دارد که برای هر کسی که می خواهد به طور مؤثر تدریس کند ، چه خواهان تدریس در یک مدرسه ابتدایی و چه در یک دانشگاه ضروری است. اگر هر معلمی دارای خصوصیات و خصوصیات زیر باشد ، می تواند یک معلم بسیار خوب و دارای پایه فن بزرگ باشد.
چیزی که باعث می شود یک معلم بزرگ باشد
۱٫مهارت های ارتباطی متخصص
۲٫مهارت های برتر گوش دادن
۳٫دانش عمیق و اشتیاق به موضوعشان
۴٫توانایی ایجاد روابط دلسوز با دانش آموزان
۵٫دوستی و نزدیک بودن
۶٫مهارتهای عالی و آماده سازی سازمانی
۷٫اخلاق کار قوی
۸٫مهارت های جامعه سازی
۹٫انتظارات بالا برای همه
هر یک از این خصوصیات کاملاً در زیر شرح داده شده است. اگرچه معلمان بزرگ همچنین ممکن است تعدادی از خصوصیات شگفت انگیز دیگر (مانند احساس طنز ، شخصیت ، انعطاف پذیری ، مهربانی ، رهبری ، مدیریت کلاس ، یک رفتار آرام ، تجربه و توانایی چند وظیفه) را داشته باشند ، اما این خصوصیات بهترین معلمان هستند جهانی داشته باشد.
۱٫ مهارت های ارتباطی عالی
شما فکر می کنید که مهمترین کیفیت برای یک معلم ، دانش ، دانش است ، زیرا این موضوع به همه چیز مربوط می شود: به اشتراک گذاری دانش. اما مهم نیست که فرد چقدر دانشمند باشد ، اگر آنها نتوانند آنچه را که می دانند به دیگران به روشی منتقل کنند که نه تنها قابل درک بلکه جذاب باشد ، بلکه خود دانش بی فایده است.
 
اگر مهارت های ارتباطی معلم (کلامی ، غیر کلامی و تصویری ، که شامل صحبت کردن ، نوشتن ، تصویر سازی ، زبان بدن و سازماندهی ایده ها در ساختارهای قابل درک است) خوب باشند ، می توانند دانش را با مهارت و نتایج بهتری منتقل کنند.
از آنجا که بخش بزرگی از ارتباطات خوب می دانند مخاطب چه موقع را درک کرده است ، این معلمان متوجه می شوند که چه زمانی ارتباط برقرار کرده اند و چه موقع. آنها معمولاً وقتی آشکار می شوند که ارتباطات آنها صاف شده یا به کل کلاس نرسیده یا به آن متصل شده است ، پاراگراف می کنند ، تصویر سازی می کنند ، یا یک روش دیگر را به طور کامل انجام می دهند.
یک معلم خوب وقتی متوجه می شود که حتی یک دانش آموز در بین بسیاری از آنها درک نمی کند و در صورت لزوم تلاش می کند تا به صورت جداگانه ارتباط برقرار کند.
۲٫ مهارت گوش دادن برتر
معلمان خوب علاوه بر اینکه ارتباط خوبی دارند ، شنوندگان خوبی نیز هستند. همانطور که ضرب المثل ترکی می گوید: "اگر صحبت نقره ای است ، پس گوش دادن طلاست". البته ، ارتباط مؤثر فقط در شرایطی اتفاق می افتد که حداقل دو طرف در این فرآیند به طور فعال درگیر شوند و تنها راه برای دانستن اینکه آیا ارتباط شنیده می شود ، پرسیدن (و گوش دادن به جواب) است.
 
بنابراین در یک محیط یادگیری ایده آل ، معلمان سؤالات مهمی را مطرح می کنند و سپس به طور فعال ، با احتیاط و همدلی به آنچه زبان آموزان می گویند گوش دهند. وقتی معلمان خوب این کیفیت بیمار را در خود پرورش می دهند ، شروع به بزرگ شدن می کنند. معلمان بزرگ به سختی گوش می دهند و سپس از آنچه می شنوند برای بهبود ارتباط استفاده می کنند.
۳٫ دانش عمیق و شور برای موضوع موضوع
جمله ای وجود دارد که معلم فقط به اندازه آنچه می دانند خوب است. اگر معلم فاقد دانش در یک موضوع باشد ، آن کمبود درک به دانش آموزان منتقل می شود. و بخاطر داشته باشید كه اگرچه آموزش رسمی یك راه است كه معلم می تواند دانش لازم را برای رسیدن به تدریس به دست آورد ، اما روش های دیگری نیز وجود دارد.
 
عشق به یک موضوع به فرد الهام می بخشد که بیشتر بیاموزد ، عمیق تر کند و عمیق تر درباره آن فکر کند ، بنابراین اشتیاق به دانش عمیق تر القا می کند. بهترین معلمان کسانی هستند که به وضوح موضوعات خود را دوست دارند و آن اشتیاق و تمایل را برای یادگیری بیشتر به دانش آموزان خود منتقل می کنند. وقتی معلم نه تنها پاسخ صحیح به سؤال دانش آموز داشته باشد ، بلکه می تواند بحث را با مثالهای واضح ، سرگرم کننده حکایات مصور و واقعیتهای مربوطه گسترش دهد ، و هنگامی که معلم درک عمیقی از مهارت و تخصص برای ترسیم دارد ، پس هر درس است. غنی شده ، و هر دانش آموز ممکن است الهام گرفته شود.
۴- توانایی ایجاد روابط محکم با دانشجویان
این کافی نیست که فقط بدانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنید ، و یک معلم عالی فقط از ذهن تدریس نمی کند. در بهترین کلاس های درس ، قلب ها نیز درگیر هستند. برای ایجاد محیطهای یادگیری موفق ، معلمان بزرگ باید بتوانند با دانش آموزان خود روابط دلسوزانه برقرار کنند. این رابطه دلسوز دانش آموز و معلم است که تبادل اطلاعات را تسهیل می کند.
 
بهترین معلمان اغلب کسانی هستند که بیشترین اهمیت را به آنها می دهند ، نه تنها در مورد شغل خود ، بلکه در مورد هر دانش آموزی که به آنها خدمت می کنند. کافی نیست فقط موضوع را دوست داشته باشید: معلمان بزرگ نیز عاشق دانش آموزان هستند. مراقبت از دانش آموزان همان چیزی است که معلمان را به دستیابی ، انجام بهتر ، برقراری ارتباط بیشتر ، سؤال کردن ، یادگیری ، تصفیه و بهبود می بخشد. این چیزی است که نمی توان آموزش داد ، حتی در بهترین مدرسه.
۵- دوستی و تقریب
از آنجا که این وظیفه معلم است که به دانش آموزان کمک می کند تا یاد بگیرند ، باید به آنها نزدیک شود. اگر معلم دوستانه و راحت نباشد ، دانش آموزان سؤالاتی خواهند داشت که نمی توان به آنها پاسخ داد. معلم خرچنگ ، ​​غیرقابل دست و پا گیر ، پراکنده ، متوسط ​​، متکبر ، بی ادب ، همه مشاغل نمی تواند دوام زیادی داشته باشد. اگر دانش آموزان معلم خود را دشمن خود بدانند ، مطمئناً چیزهای زیادی یاد نخواهند گرفت. بهترین معلمان ، بازترین ، استقبال و آسان ترین رویکرد هستند.
توانایی ایجاد جامعه
بهترین معلمان اهمیت ساختن محیط های حمایتی و مشارکتی را می فهمند. بهترین معلمان علاوه بر ایجاد روابط دلسوزانه با هر دانش آموز ، روابط سالم و متقابل بین دانش آموزان برقرار می کنند. آنها می دانند که چگونه می توانند دستورالعمل ها را تعیین کنند و نقش هایی را برای کمک و مشارکت هر دانش آموز در نظر بگیرند. هر دانش آموز احساس می کند که آنها نه تنها توسط گروه بزرگتر پذیرفته شده اند ، بلکه حضور آنها یک ماده ضروری در جادوی کلاس است. کلاسهای درس آنها مانند اجتماعات کمی است که هر فرد بخشی را بازی می کند و در خانه احساس می کند.
انتظارات بالا برای همه
مطالعات نشان می دهد که انتظارات معلم تأثیر زیادی در پیشرفت دانش آموزان دارد. بهترین معلمان انتظارات بالایی را برای همه دانش آموزان خود دارند. آنها انتظار زیادی از هر دانش آموز دارند ، اما این انتظارات هم چالش برانگیز است و هم واقع بینانه. این بدان معنا نیست که آنها همه دانش آموزان را به همان میزان استاندارد نگه می دارند ، بلکه درعوض این که آنها می دانند که هر دانش آموز به صورت جداگانه قادر به چه چیزی است و تلاش می کند تا به هر یک کمک کند تا به بهترین وجه شخصی خود برسد.
 
 
 
 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی