شما اینجا هستید
اخبار زبان » آشنایی با قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی

آشنایی با قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی

یک موسسه آموزشی به مثابه هر شرکت یا بنگاه اقتصادی نیاز به برنامه ریزی ، پیش بینی هزینه و درآمد ،تعیین ساختار سازمانی و  برقراری نظم و ارتباط دارد. در این میان اگر ساز و کار قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی درست و شایسته و بایسته تبیین و اجرا نگردد خیلی زود قوام کار ها از دست رفته و شاهد فروپاشی و شکست آن موسسه آموزشی خواهیم بود . قراردادها هر چند از لحاظ حقوقی می توانند به تفاهم زبانی و غیر مکتوب افراد بر سرموضوع کسب و کار و منافع آن اطلاق گردند اما بهتر آنست با رعایت قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی جهت جلوگیری از هرگونه سوتفاهم یا برداشت نادرست از تفاهم انجام شده ثبت و به امضای طرفین برسند.

قوانین عقد قرارداد

اگر قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی درست تبیین و اجرا نگردد خیلی زود شاهد شکست آن موسسه آموزشی خواهیم بود .

جنبه­های حقوقی قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی

قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی، همچون قوانین هر قرارداد دیگر شامل یادآوری تفاهماتی است که شامل انجام کار مشخص و غیر قابل تاویل در ازای دریافت مزد مشخص و شرایط همکاری ،‌تعهدات متقابل می باشد و طرفین را ملزم به رعایت آن می سازد . از سوی دیگر مواد قانونی ۱۸۳ تا ۲۱۸ قانون مدنی کشور به تصریح موضوعات مبتنی بر عقد قراردادها و شرایط آن را تبیین نموده و بدیهی است بر اساس جنبه های حقوقی قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی ودر صورت امضای قرارداد و تخطی عامدانه یکی از طرفین قرارداد از تعهداتی که در قرارداد پذیرفته و وارد آمدن زیان یا خسارت به طرف دیگر امکان شکایت و پیگیری قضایی را به فرد شکایت کننده داده شده و قانون و دستگاه قضا در صورت طرح شکایت در محاکم قضایی از احکام صادره پشتیانی خواهد کرد .

قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی شامل چه موادی است ؟

قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی تاکید بر درج موادی چون طرفین قرارداد ،  موضوع قرارداد، محل اجرای قرارداد، مدت قرارداد، مبلغ قرارداد، قوه قاهره (فورس ماژور)، تعهدات مجری یا مستخدم ، تعهدات کارفرما، حل اختلاف، فسخ قرادادا، تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ در هر قرار داد دارد . موسسه ضمن رعایت موارد یاد شده می تواند بسته به موضوع قرارداد مواد دیگری همچون شرایط قرارداد ، تضامین، تخلفات، قوانین و مقررات حاکم بر روابط طرفین و…را در متن قرارداد بگنجاند و در صورت موافقت طرف دیگر پس از امضا و تحویل نسخه ،  قراردداد از سوی هر دو طرف به عنوان قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی به رسمیت شناخته شده و اجرا گردد.

مواد تایید شده توسط دو طرف در قرارداد لاز م الاجراست

انواع قرارداد استخدام در موسسات آموزشی

بطور معمول مدیر یک موسسه آموزشی با سه گروهبر اساس قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی قرار می بندد:

۱.قرارداد های عمومی با افراد ،شرکت ها وموسسات

۲.قرارداد استخدامی برای کارکنان موسسه آموزشی

۳. قراردادبا مربیان و اساتید

قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی برای دسته دوم بر اساس به کارگیری افراد جهت انجام امور موسسه با شرایط تمام وقت ، کار موقت همراه با شرایط مندرج در فصل دوم مواد ۷ تا ۸۶  قانون کار مصداق می یابد .

موسسه بر اساس چارت سازمانی و سازمان دهی مرسوم یا مقتضی برای انجام کارهایی که به عنوان استاندارد شغلی برای کارکنان موسسه آموزشی در نظر گرفته می شود،  اقدام به جذب نیرو و استخدام افراد حائز شرایط می نماید.

نکته مهم در رابطه با زمان یا مدت استخدام افراد در قوانین عقد قرارداد استخدام موسسات اموزشی این است که اگر کارفرما از عملکرد شخص نارضایتی داشته باشد وپیش از به پایان رسیدن مدت قرارداد عذر او را بخواهد،  ناچار است حقوق و دستمزدش را تا پایان مدت قید شده در قرارداد پرداخت نماید و این موضوع برای یک موسسه آموزشی به صرفه نیست. لذا بطور معمول موقت و غیر دائم ۴۵ روزه تا ۶ ماه بصورت قابل تمدید منعقد می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی