شما اینجا هستید
اخبار زبان » قبولی تضمینی دکتری

موسسات اموزشی با وعده های قبولی تضمینی و صد در صد در ازمون های دکتری ارشد و کارشناسی پول های کلانی ر به جیب میزنند به گزارش این اخبار

این موسسات با وعده و وعیدهای واهی به دنبال فریب متقاضیان این آزمون‌ها و خالی کردن جیب‌ها آنها هستند. مثلا یکی از این موسسات با دریافت ۲۵ میلیون تومان تضمین پذیرش را در آزمون دوره دکتری می‌دهد و با اینکه حدود ۲ ماه به آزمون دوره دکتری مانده این موضوع را مطرح می‌کند که می‌تواند تا حد زیادی نمره دریافتی آزمون‌ها را با استفاده از تیمی که در اختیار دارد بهبود دهد.

غافل از اینکه آزمون دوره دکتری ۲۴۷ کدرشته دارد چطور ممکن است که در عرض یک ماه و اندی این موسسه در این کدرشته‌ها چنین امکانی را فراهم کند؟ مگر موسسات اینچنینی چقدر نیروی انسانی دارند که بتوانند با آن به متقاضیان پرشمار هر یک از کدرشته‌ها مشاوره تخصصی ارائه دهند؟

این موسسه همچنین اذعان می‌دارد که داوطلبان می‌توانند ۱۵ میلیون تومان از شهریه را پرداخت کنند و مابقی را بعد از قبولی ارائه دهند. تضمین هم تنها قبولی است و داوطلب نمی‌تواند قبولی در دانشگاه خاص را از این موسسه مطالبه کند. یعنی داوطلب با کسب هر رتبه‌ای اگر فقط قبول شود، این موسسه به تعهد خود عمل کرده است.

موضوع دیگر در آزمون دوره دکتری سوابق علمی و پژوهشی است، متاسفانه این موسسات ادعا دارند که کاری را داوطلب آزمون دوره دکتری در عرض حداقل ۶ سال نتوانسته انجام دهند در عرض ۲ ماه می‌توانند انجام دهند.

تکمیل کردن روزمه علمی پژوهشی، چاپ کتاب از پایان‌نامه، چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی بین‌المللی و تالیف کتاب متناسب با رشته از دیگر ادعاهای این موسسات است. چطور ممکن است که این موسسات بدون در اختیار داشتن اعضای هیئت علمی دانشگاهی چنین اقداماتی را انجام دهند؟ حتی اگر این ادعا‌ها محقق‌شدنی هم باشد مصداق بارز تقلب علمی است. به نظر می‌رسد با وجود سختگیری‌ها نسبت به فعالیت موسسات غیرقانونی، همچنان این موسسات می‌توانند با وعده و وعید‌های واهی داوطلبان را فریب دهند.  

مؤسساتی که علم‌جویان را به مسلخ می‌برند

برخی از مؤسسات با ابداع روشی نوین اقدام به جذب کنکوری‌هایی که به دنبال قبولی در دانشگاه‌های معتبر هستند کرده و بدون هیچ ضمانتی کنکوری‌های ساده‌لوح را به مسلخ تیغ‌زنی می‌کشند.

به گزارش خبرنگار آموزشی و پژوهشی  درگاه ورود به دانشگاه‌ها تبدیل به محفلی برای سودجویی از برخی داوطلبان کنکوری شده که با دادن وعده‌های قبولی در فلان دانشگاه و کسب فلان رتبه برتر، توسط مؤسسات آموزشی، آن‌ها را به وعده‌گاه آرزوهایی که محقق نمی‌شود، می‌کشند. ازاین‌رو خبرگزاری آنا در سلسله گزارش‌هایی به بررسی و روشنگری ابعاد مختلف این مسئله، برای متقاضیانی که به شوق کسب رتبه برتر در دانشگاه‌های بنام در تلاش هستند، روی آورده است.

با اینکه هنوز ثبت‌نام برای کنکور ۹۹ آغاز نشده اما مؤسسات کنکوری VIP کار خود را آغاز کرده‌اند و با ارسال پیام‌های تبلیغاتی انبوه داوطلبان و خانواده‌ها را ترغیب به استفاده از خدمات به‌اصطلاح منحصربه‌فردشان می‌کنند.

مؤسسات کنکوری در مدلی جدید از شیوه درآمد، ایجاد پانسیون برای داوطلبان کنکور را در دستور کار قرار داده‌اند به این صورت که داوطلبان با حضور در این پانسیون‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مطالعه گروهی داشته باشند.

بعد از تماس با این مؤسسات مشخص شد که خدمات پانسیونی به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. در خدمات حضوری داوطلبان می‌توانند برنامه‌های درسی منسجم را دریافت و بعد از مطالعه در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند و در صورت وجود مشکلات درسی در جلسات رفع اشکال خصوصی استادان شرکت کنند. مسئولان این مؤسسات اعلام می‌کنند که سالن‌های VIP در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند که آن‌ها می‌توانند در آنجا مطالعه کنند.

این مؤسسات ادعا می‌کنند که طراحان سؤالات کنکور با آن‌ها همکاری دارند و بسته‌های کلیدی مطالب را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند. همچنین این مؤسسات همه آزمون‌های مؤسسات دیگر را که جمعیت آماری بالایی دارند را نیز برگزار می‌کنند و کنکوری‌ها می‌توانند از طریق همین مؤسسات پانسیونی در این آزمون‌ها شرکت کنند.

جالب است که این مؤسسات برای خدمات حضوری ۱۲۰ میلیون تومان و برای خدمات غیرحضوری ۳۰ میلیون تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند. این مؤسسات بیش از نیمی از شهریه را ابتدا دریافت کرده و مابقی هزینه‌ها را بعد از کنکور مطالبه می‌کنند؛ و بدون هیچ ضمانتی کنکوری‌های ساده‌لوح را به مسلخ تیغ‌زنی می‌کشند و همین تضمین آن‌ها است که اگر نتیجه موردنظر حاصل نشد می‌توانند در پرداخت هزینه‌های باقی‌مانده چانه‌زنی کنند.

سؤال مهم اینجا است که چه کسانی در پس پرده این مؤسسات هستند که ادعاهای این‌چنینی را مطرح می‌کنند و چه نظارتی بر این مؤسسات صورت می‌گیرد که این مؤسسات می‌توانند بی‌محابا هرساله به فعالیت خود ادامه دهند؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی