شما اینجا هستید
اخبار زبان » تلفظ صحیح انگلیسی

تلفظ صحیح

تلفظ صحیح لغات میتواند بسیار در ایجاد انگیزه و اعتماد بنفس زبان اموزان موثر باشد و لهجه استاندارد بسیار عالی است تلفظ اشتباه سبب اشکال در برقرای ارتباط می باشد همینطور ما ایرانی ها بعلت ارتباط کم با اافراد انگلیسی زبان اصیل  بعلت تماس کم دیرتر برلهجه و تلفظ مسلط میشویم ولی با ابن وجود برخی دانشمندان بر این باورند لهجه طبیعی بعد از سیزده سالگی ممکن نمیباشد.

راهکارهای تقویت تلفظ صحیح لغات انگلیسی

از بین تلفظ امریکایی و انگلیسی یکی را انتخاب کنید.

تلفظ لغات در لهجه امریکایی و انگلیسی با هم متفاوت هستند، بنابراین با انتخاب یکی از این دو، روی تلفظ صحیح لغات انگلیسی تمرکز نمایید. توجه داشته باشید که هدف شما تلفظ صحیح است، نه داشتن لهجۀ امریکایی یا انگلیسی.

تند حرف نزنید.

بسیاری از زبان‌آموزان تصور می‌کنند که برای اینکه روان صحبت کنند، باید سریع حرف بزنند. این تصور به شدت غلط است. بیش از حد سریع حرف زدن عادت‌های بد شما در تلفظ را تشدید می‌کند و باعث می‌شود شما پر استرس جلوه کنید. آهسته صحبت کردن به شما فرصت می‌دهد روی حرف‌هایتان فکر کنید. این باعث می‌شود بتوانید روی تلفظ صحیح کلمات تمرکز کنید.

زبان و دهان خود را تمرین دهید.

قابلیت تلفظ صدا‌های مختلف، یک قابلیت فیزیکی است. شما باید عضلات دهان، لب‌ها و زبانتان را تمرین دهید تا بتوانند صدا‌های جدید را تولید کنند. هر روز روی صدای خاصی تمرکز کنید و جلوی آینه به تمرین و تکرار آن صدا ابتدا به تنهایی، سپس در کلمات مختلف و در پایان در عبارت‌ها و جملات بپردازید.

روی صدا‌هایی که در فارسی وجود ندارند تمرکز کنید.

بی‌شک سخت‌ترین بخش تلفظ، تولید صدا‌هایی است که در زبان مادری شما وجود ندارند. توجه داشته باشید که تعداد صداهای انگلیسی، خیلی بیشتر از صداهای فارسی است. بنابراین شما باید تلفظ این صدا‌ها را تمرین کنید. به عنوان مثال، ترکیب در زبان انگلیسی دو صدای مختلف ایجاد می‌کند که هیچکدام در فارسی وجود ندارند. برای اینکه بتوانید این صدا‌ها را تولید کنید، ابتدا باید توانایی تشخیص آنها را به دست بیاورید.

به حرکت لب‌ها، دهان و زبان هنگام تولید صدا‌های مختلف دقت کنید.

برای تولید صدا‌های جدید ابتدا حرکت و جاگیری زبان و دهان را بررسی کنید. به عنوان مثال، برای تولید صدای نوک زبان را بین دندان‌های جلو قرار دهید به طوری که نوک زبان از میان دندان‌ها بگذرد و سپس بدمید. این کار را جلوی آینه تمرین کنید و به حرکت دهان خود توجه کنید. همچنین هنگام صحبت از دهان خود فیلم بگیرید، و سپس فیلم گرفته شده را بررسی کنید.

بلند کتاب بخوانید.

هنگامی که چیزی را روخوانی می‌کنید، به طور ناخودآگاه با سرعت یکنواخت پیش می‌روید. اگر به مشکلی برخورد کنید، مثل لغتی سخت یا جمله‌ای طولانی، این سرعت یکنواخت دچار تغییر می‌شود. اگر با صدای بلند روخوانی کنید، به خوبی می‌توانید متوجه این تغییر سرعت شوید. این تکنیک به شما کمک می‌کند که نه تنها با سرعت یکپارچه و قابل فهم سخن بگویید بلکه باعث می‌شود مکث‌ها و استرس‌های کلمات را نیز به درستی و با دقت ادا کنید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی