شما اینجا هستید
اخبار زبان » راه های موثر یادگیری زبان انگلیسی

T

مرحله ۱: یک دلیل بزرگ برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید

آیا تعجب می کنید که اولین قدم در مورد نحوه یادگیری کلمات انگلیسی یا دستور زبان نیست؟ نباش پیدا کردن Big چرا شما بسیار مهمتر از دانستن کلمات برای یادگیری (“چه”) یا بهترین روشهای مطالعه برای انگلیسی (“چگونه”) است.

قبل از “چه” یا “چگونه” ، با “چرا” شروع کنید. همین حالا یک قلم بگیرید ، یا یک متن متنی را در رایانه خود باز کنید ، و بنویسید که چرا می خواهید به انگلیسی مسلط باشید.

دلیلی ننویسید فقط به این دلیل که جالب است. واقعاً به این فکر کنید که چرا یادگیری زبان انگلیسی برای شما مهم است. لازم نیست آن را به هر کسی نشان دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که دلیل شما به اندازه کافی عالی است که بتواند شما را در طول مأموریت انگلیسی خود انگیزه دهد. هرچه شما برای یادگیری انگلیسی انگیزه بیشتری داشته باشید ، یادگیری زبان انگلیسی آسان تر خواهد بود.

در طی هشت مرحله باقیمانده در این مقاله ، اگر هرگز متوجه شدید که علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی را دارید ، به این مرحله بازگردید و به خود یادآوری کنید که چرا یادگیری انگلیسی یک ایده عالی است.

در این مرحله همان کاغذی را که در مرحله یک استفاده کرده اید ، بگیرید. دقیقاً آنچه را که می خواهید برای دستیابی به دست بیاورید ، یادداشت کنید و چه زمانی. اگر این مقاله را می خوانید ، احتمالاً می خواهید انگلیسی را سریع یاد بگیرید. در آن صورت ، هدف شما باید جاه طلب باشد. حتی اگر عجله ای برای تسلط بیشتر ندارید ، هدف خود را مشخص و مشخص کنید. در اینجا چند نمونه از اهداف بد (نامشخص) و خوب (روشن و خاص) آورده شده است:
 
اهداف بد
من می خواهم انگلیسی روان صحبت کنم
می خواهم در کشور دیگری به دانشگاه بروم
دوست دختر / دوست پسری بگیرید که انگلیسی صحبت می کند
اهداف خوب
طی ۸ ماه ، می خواهم بتوانم هر مقاله ای را در نیویورک تایمز بخوانم و بفهمم.
طی ۶ ماه ، من می خواهم حداقل ۶٫۰ در آزمون انگلیسی IELTS نمره بگیرم تا بتوانم در دانشگاه تبادل نظر شرکت کنم و در یک برنامه مبادله پذیرفته شوم.
ظرف ۳ ماه می خواهم بتوانم در موقعیت های اجتماعی با مباحث روزمره مانند ورزش ، موسیقی ، فیلم ، مسافرت و غذا با انگلیسی زبانان صحبت کنم.
توجه کنید که اهداف بد محدودیتی ندارند. چه زمانی می خواهید هدف خود را تکمیل کنید؟ این مهم است. اگر محدودیت زمانی دارید ، می توانید پیشرفت خود را در طول مطالعه ارزیابی کنید و بدانید که آیا برای تحقق هدف خود نیاز به تغییر روال خود دارید. هر یک از اهداف خوب مهلت بسیار مشخصی دارد.
 
اهداف بد نیز معیار مشخصی از موفقیت را شامل نمی شود. منظورت از "روان" چیست؟ شما می خواهید در کدام دانشگاه شرکت کنید و شرایط انگلیسی در آنجا وجود دارد؟ اگر می خواهید دوستان انگلیسی یا شرکای عاشقانه باشید ، چه می خواهید با آنها صحبت کنید؟
 
قبل از اینکه به مرحله ۳ بروید ، یک هدف واضح و تعریف شده را که می خواهید به زبان انگلیسی به آن برسید ، بنویسید.
مرحله ۳: منابع انگلیسی را پیدا کنید که فقط کمی چالش برانگیز باشند
اگر می خواهید انگلیسی را سریع یاد بگیرید ، این مرحله مهم است.
 
اگر انگلیسی شما هنوز پایه متوسط ​​یا پایین متوسط ​​است (برای مثال ، اگر خواندن این مقاله کمی دشوار است) ، پس سعی نکنید که هنوز نیویورک تایمز را بخوانید! این فقط باعث دلسردی شما خواهد شد. در عوض ، به منابعی مانند VOA Special English News نگاه کنید که در آنجا می توانید به زبان انگلیسی روشن و آهسته به داستانهای خبری گوش دهید.
 
اطمینان حاصل کنید که منابع مطالعه شما خیلی آسان نیستند. اگر یک بلندگو انگلیسی متوسط ​​هستید ، خواندن کتابهای داستان کودکان یا ویکی پدیا به زبان انگلیسی ساده ممکن است باعث شود که اگر هر کلمه را درک کنید ، احساس اطمینان کنید. اما در واقع ، شما فقط وقت خود را تلف می کنید. آیا واقعاً انگلیسی را یاد می گیرید اگر فقط کلماتی را مشاهده می کنید که قبلاً می دانید؟
 
منابع کامل انگلیسی به اندازه کافی آسان خواهد بود که می توانید بدون جستجوی کلمات در فرهنگ لغت ، ایده های اصلی را بفهمید ، اما به اندازه کافی دشوار است که اگر می خواهید همه چیز را با جزئیات بفهمید ، جستجو کنید.
تا آنجا که می توانید منابع انگلیسی مختلف را امتحان کنید. مواردی را که خیلی آسان یا خیلی سخت هستند ، دور نریزید و از مواردی که فقط برای سطح شما مناسب هستند استفاده کنید.
 
مرحله ۴: منابع انگلیسی را پیدا کنید که با هدف شما مطابقت دارند
اطمینان حاصل کنید که هر کاری که در مطالعات انگلیسی انجام می دهید ، شما را به هدف خود نزدیک می کند.
 
اگر هدف شما صحبت با انگلیسی زبانان بومی در مورد فیلم ها است ، پس فیلم های انگلیسی را تماشا کنید. اگر می خواهید یک امتحان انگلیسی بگذرانید تا بتوانید در خارج از کشور تحصیل کنید ، از معلمی برخوردار شوید که واجد شرایط باشد شما را برای آن امتحان آماده کند. اگر فقط می خواهید یاد بگیرید که چگونه مکالمه های گاه به گاه به زبان انگلیسی داشته باشید ، سپس به ملاقات ها و تبادل زبان بروید و در آنجا می توانید در مورد موضوعات روزمره گپ بزنید.
 
به همین دلیل داشتن یک هدف خوب و واضح بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که در سه ماه ، شش ماه یا سال آینده کجا باشید ، پس نمی دانید کجا شروع به جستجوی مواد تمرینی خوب کنید.
 
مرحله ۵: کلمات جدید انگلیسی را بیاموزید - بسیاری از آنها!
من با بسیاری از زبان آموزان انگلیسی آشنا شده ام که تمام تلاش خود را برای تکمیل لهجه و دستور زبان خود انجام می دهند. آنها قبل از اینکه واژگان کافی برای صحبت در مورد این موضوعات را بدانند ، سعی می کنند مانند یک معامله گر سهام در وال استریت یا BBC Brit ، صدا کنند.
 
این اشتباه است. اگر با یک لهجه کامل صحبت کنید اما کلمات بسیار زیادی را نمی دانید ، اگر واژگان گسترده ای از آن داشته باشید ، انگلیسی شما خیلی دورتر خواهد شد. بیشتر گویندگان انگلیسی در جهان انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. تقریباً همه آنها با لهجه خارجی صحبت می کنند. بنابراین ما انگلیسی زبانان بومی عادت داریم لهجه های خارجی را بشنویم ، و اصلاً به آن توجه نمی کنیم.
گرامر کامل نیز در ابتدا به اندازه واژگان اهمیت ندارد. بسیاری از انگلیسی زبانان بومی گرامر انگلیسی تسلط ندارند ، و کاملاً خوب هستند. هنوز هم می توانید به انگلیسی مسلط باشید و برخی از اشتباهات گرامر را مرتکب شوید. اما اگر فقط چند کلمه را بدانید نمی توانید مسلط باشید.
 
آنچه شما می توانید بگویید تأثیر بیشتری نسبت به آنچه که شما می گویند تأثیر دارد. حتی رئیس جمهور اتحادیه اروپا با لهجه خارجی به انگلیسی صحبت می کند! بنابراین نگران نباشید. شما هنوز هم نمی توانید به زندگی بسیار دور بروید حتی اگر به زبان انگلیسی مادری صدا نکنید.
 
مرحله۶: صحبت کنید! صحبت! صحبت! انگلیسی صحبت کنید!
هیچ تمرین گوش دادن ، خواندن یا نوشتن باعث می شود شما یک انگلیسی خوب نباشید. اگر می خواهید انگلیسی صحبت کنید ، لازم است که آن را صحبت کنید.
 
ساده ترین راه برای انجام این کار ، گرفتن دروس انگلیسی در خانه با اسکایپ است. با جستجوی مدرسین در مورد italki شروع کنید. اگر پولی برای مدرسین ندارید ، می توانید برای انجام مبادله رایگان زبان ، شرکای مکالمه را جستجو کنید. تبادل زبان مکالمه ای است که شما با یک انگلیسی مادری انگلیسی دارید که می خواهد زبان مادری شما را یاد بگیرد. شما به نوبت صحبت کردن به زبان انگلیسی و زبان مادری خود می روید.
 
هیچ جایگزینی برای تمرین صحبت کردن وجود ندارد. هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید.
 
مرحله۷:هر روز انگلیسی خود را تمرین کنید
تمرین روزانه به چند دلیل مهم است.
 
این شما را با انگیزه نگه می دارد
اگر هر روز کاری انجام دهید ، به یک عادت تبدیل می شود. پس از ایجاد یک عادت ، انگیزه ای برای ادامه آن خواهید یافت.
باعث صرفه جویی در وقت می شود
وقتی فقط هفته ای یک یا دو بار مطالعه می کنید ، چیزهای جدید زیادی را که در جلسه مطالعه قبلی آموخته اید فراموش می کنید. بنابراین باید مقدار زیادی از وقت مطالعه ارزشمند خود را با مرور چیزهایی که قبلاً آموخته اید ، هدر دهید. اگر هر روز مطالعه می کنید ، مطالبی که روز گذشته آموخته اید در ذهن شما تازه خواهد بود ، این بدان معنی است که شما زمان کمتری را در بررسی می گذرانید.
 
می توانید یک روز بدون عواقب بزرگ بگذرید
اگر هر روز تصمیم می گیرید برای مدتی درس بخوانید ، مهم نیست اگر بخواهید به دلایلی یک روز مطالعه را از دست بدهید. اما اگر یک یا دو بار در هفته برای مدت طولانی درس می خوانید ، از دست دادن یک روز به معنای از دست دادن زمان مطالعه بسیار بیشتر است.
 
سعی کنید هر چهار مهارت را هر روز تمرین کنید: خواندن ، گوش دادن ، صحبت کردن و نوشتن. اگر وقت کافی برای انجام هر چهار نفر ندارید ، حداقل توصیه می کنم صحبت کنید و گوش دهید.
 
مرحله ۸:برای مطالعه فعال انگلیسی وقت بگذارید
خواندن آنلاین به زبان انگلیسی ، تماشای تلویزیون انگلیسی ، و مکالمات انگلیسی به شما کمک می کند تا از آنچه آموخته اید استفاده کنید. اما شما هنوز هم باید هر روز زمان مطالعه فعال را کنار بگذارید. این زمان است که شما تمرینات فلش کارت ، آزمونها ، درسها با معلم یا مطالعه ساختار یافته دیگر را انجام می دهید. به این ترتیب ، مطمئناً به جای استفاده مجدد از چیزهایی که قبلاً می شناسید ، واقعاً یاد می گیرید.
 
مرحله۹:اشتباه کنید! سریع و ناکام ماندن اغلب
شکست بخشی اساسی در یادگیری زبان است. اشتباهات در واقع روشی آسان برای بهبود زبان انگلیسی شما است.
اگر مثل من باشید ، احتمالاً به شما آموخته شده است که اشتباهات بد است. این ممکن است در صورتی که یک مهندس هستید ، صادق باشد اما اگر یک زبان آموز انگلیسی باشید ، نه. اگر بیش از حد می ترسید هنگام اشتباه یاد بگیرید ، مسلط به انگلیسی صحبت نکنید. هرچه اشتباه بیشتری انجام دهید ، زودتر اصلاح خواهید شد و بنابراین سریعتر یاد خواهید گرفت.
 
مرحله آخر:هنگام صحبت با انگلیسی زبانان بومی نگران نباشید احمق باشید. اکثر گویندگان انگلیسی به هیچ زبان دیگری صحبت نمی کنند. بنابراین ، اگر خارجی ها با ما به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند ، بسیار تحت تأثیر قرار می گیریم ، حتی اگر اشتباه کنند. اگر تلاش واقعی انجام دهید ، انگلیسی زبانان از کمک و تشویق شما خوشحال تر خواهند بود. آن را امتحان کنید و ببینید!
 
بالاتر از همه ، تسلیم نشوید
من می دانم که شما می توانید انگلیسی روان یاد بگیرید. چگونه من می دانم؟ زیرا میلیون ها و میلیون ها نفر در سراسر جهان ثابت کرده اند که می توان این کار را انجام داد. هرچه بیشتر تمرین کنید ، اشتباه کنید و صحبت کنید ، سریعتر به انگلیسی تسلط خواهید یافت. پس چرا امروز شروع نمی شود؟
 
و در آخر ... یکی از بهترین راههای یادگیری یک زبان جدید همراه با پادکست ها است. درباره نحوه استفاده از پادکست ها برای یادگیری یک زبان بیشتر بخوانید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی