شما اینجا هستید
اخبار زبان » نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی

نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی

نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی، یکی از سوالات مهم فعالان عرصه موسیقی و هنر در کشور است. اما این امر نیازمند طی مراحل قانونی متعددی است که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت. در گام نسخت نیاز است که متقاضیان تاسیس آموزشگاه موسیقی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مورد نظر خود مراجعه کنند و درخواست کتبی خود را تحویل این سازمان بدهند. همچنین از این طریق بیشتر با نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی آشنا خواهند شد. کلیه موسسات فرهنگی و هنری، حتما باید یک فرد واجد شرایطی به عنوان مسئول آموزشگاه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کنند. حدودا ۱۵ تا ۲۰ روز زمان خواهد برد تا پرونده متقاضی در شورای بررسی و نظارت بر آموزشگاه‌های هنری استان بررسی شود و در صورت تایید، ابتدا پرونده متقاضی به مراکز بهداشت و تشخیص هویت فرستاده می‌شود. سپس پرونده در حراست اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی می‌شود. اگر مدارک متقاضی کامل و فاقد سوء پیشینه باشد، صلاحیت متقاضی تایید می‌شود. اما اگر پرونده ناقص باشد دوباره پرونده به متقاضی جهت تکمیل کردن آن ارجاع داده می‌شود. پس از اینکه صلاحیت متقاضی توسط حراست اداره کل تایید شد، پرونده متقاضی در شورای مرکزی نظارت متبوع بررسی می‌شود و متقاضی می‌بایست وجه مورد نیاز برای تاسیس آموزشگاه موسیقی را بپردازد. همچنین فرد باید در یک آزمون موسیقی به منظور ارزیابی توانمندی هنری متقاضی، شرکت کنند. بنابراین نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی همراه با طی مراحل متعددی است. اگر متقاضی نتواند این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد، پرونده او در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بایگانی می‌شود. در ادامه نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی باید این نکته بیان شود که متقاضی می‌بایست نام و مکان مورد نظر خود را برای آموزشگاه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کند. سپس در یک بازه ۲ تا ۳ روزه، ابتدا بازرس اداره از مکان مورد نظر متقاضی بازدید کرده و اگر مورد تایید باشد، مکان مورد نظر را به اداره امکان معرفی می‌کند تا بازرس اداره امکان آن را بررسی کند. در صورت تایید مکان مورد نظر توسط اداره امکان، نامه تایید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده خواهد شد. پس از ۲ تا ۳ روز پروانه فعالیت آموزشگاه صادر شده و متقاضی می‌تواند فعالیت خود را شروع کند. خلاصه نکات گفته شده در مورد نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی در شکل زیر آورده شده است.

نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی

برای آشنایی بیشتر با نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی، در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان و شرایط مورد نیاز برای مکان آموزشگاه بیان می‌شود.

شرایط مورد نیاز متقاضیان تاسیس آموزشگاه موسیقی

نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی، نیاز به طی چند فرایند قانونی مختلف دارد. یکی از این فرایندها تایید صلاحیت متقاضی است. سن متقاضی برای افراد مجرد حداقل ۲۷ سال و برای متاهلین ۲۵ سال تمام است. این افراد باید حداقل مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشند و در دستگاه‌های دولتی اشتغال نداشته باشند. همچنین فاقد سوء پیشینه باشد.

شرایط مورد نیاز برای مکان آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه باید یک ساختمان مستقل و حداقل ۵۰ متر مربع باشد که از لحاظ فنی، آموزشی و بهداشتی مورد تایید باشد. آموزشگاه موسیقی باید دارای تجهیزات مناسب و مورد نیاز برای یک آموزشگاه استاندارد از لحاظ هنری و ایمنی باشد. از جمله نیاز است که فضای آموزشگاه موسیقی آکوستیک باشد. موارد گفته شده خلاصه‌ایی از نحوه تاسیس آموزشگاه موسیقی در کشور است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز مشاوره زبان-پارسیان | تسهیل سازی امور اخذ مجوزهای آموزشی